FANDOM

ערך זה עוסק במנהיגם של המהלכים הלבנים. במידה ואתם מחפשים את הערך העוסק בלורד המפקד של מסדר הלילה, ראו את מלך הלילה (משמר הלילה).
"האויב האמיתי לא מחכה לסופה; הוא מביא את הסופה."
ג'ון סנואו לגבי מלך הלילה, 303 לנ"א.
מלך הלילה
מלך הלילה - עונה 5
תארים מנהיג המהלכים הלבנים
כינויים מלך הלילה
גזע אדם (לשעבר)
מהלך לבן
שייכות אתנית ראשוני האדם (לפני הפיכתו למהלך לבן)
לידה כ-12,000 שנה לפנ"א
שייכות צבאית ראשוני האדם (לשעבר)
ילדי היער (לשעבר)
המהלכים הלבנים (מנהיג)

מלך הלילה (נולד כ-12,000 שנה לפנ"א) הוא התואר שניתן למנהיגם של המהלכים הלבנים. במקור ראשון אדם שנלכד על ידי ילדי היער, מלך הלילה שונה על ידיהם לייצור קר בעל עיניים כחולות - המהלך הלבן הראשון בהיסטוריה.

בתור מנהיג המהלכים הלבנים, מלך הלילה הוא גם אדונם של המתים.

ביוגרפיהעריכה

תחייתם ונפילתם של המהלכים הלבניםעריכה

היסטוריה מוקדמתעריכה

חייו המוקדמים של מלך הלילה נשכחו מזמן עם אלפי השנים שעברו מאז עלייתו, אך ידוע כי לפני שהפך למהלך לבן, מלך הלילה היה ראשון אדם, שביחד עם עמו, פלש לווסטרוז, שם נתקלו בהתנגדות מצד גזע אותו כינו "ילדי היער." במשך שנים רבות, ראשוני האדם וילדי היער נלחמו אחד בשני, ולמרות הגישה לקסם שהייתה לילדי היער, ראשוני האדם החלו לגבור עליהם עם הזמן.

המהלך הלבן הראשוןעריכה

בראן: "אלה הייתם אתם. אתם יצרתם את המהלכים הלבנים."
ליף: "היינו במלחמה. טבחו בנו. חתכו את העצים הקדושים שלנו. היינו צריכים להגן על עצמנו."
בראן: "ממי?"
ליף: "ממכם. מבני האדם."
―ליף מסבירה לבראן מדוע ילדי היער יצרו את המהלכים הלבנים, 303 לנ"א.
ליף עומדת ליצור את מלך הלילה

מלך הלילה, רגעים לפני הפיכתו למהלך לבן.

לבסוף, כצעד אחרון בפני ראשוני האדם, ילדי היער, בראשות ליף, לכדו אחד מהם וקשרו אותו אל אחד העצים שלהם. תוך שימוש בכישוף ניסיוני, מסוכן ולא ברור, ליף החדירה להב של זכוכית דרקון אל חזהו של ראשון האדם, דבר שגרם לעיניו לקבל גוון כחול ולההפך ליצור אחר: המהלך הלבן המתועד הראשון בהיסטוריה.

מעורבתו של מלך הלילה במלחמותיהם של ילדי היער בראשוני האדם לא ברורה לחלוטין, ופעולותיו בזמן זה נשארו לא ידועות, אך ידוע שבמהלך תקופת המלחמות בין שני הגזעים נוצרו מהלכים לבנים חדשים, ועם הזמן, ילדי היער החלו לאבד שליטה על מלך הלילה ושאר בני עמו. עקב מעמדו כראשון מסוגו, ניתן לשער שמלך הלילה הפך למנהיגם של שאר המהלכים הלבנים מסיבה זו.

אלפי שנים לאחר יצירת מלך הלילה, ליף טענה בפני בראן סטארק שילדי היער יצרו את מלך הלילה והמהלכים הלבנים במטרה להגן על עצמם מפני ראשוני האדם, שקטעו את היערות הקדושים של הילדים וטבחו בהם.

מלחמה בבני האדם ובילדי היערעריכה

ציורי מערות של המהלכים הלבנים

ציורי מערות מתחת לדרגונסטון, הממחישים את מלך הלילה והמהלכים הלבנים.

לאחר כאלפיים שנה של מלחמות עקובות מדם, ילדי היער חתמו על הסכם שלום עם ראשוני האדם, שררה תקופת רוגע של כאלפיים שנים נוספות בין שני הגזעים, אך במהלך זמן זה, מלך הלילה ושאר המהלכים הלבנים שנוצרו על ילדי היער הצליחו לשבור את אחיזתם ושליטתם של ילדי היער בהם. המהלכים הלבנים תקפו את ווסטרוז בתקופת חורף ארוכה שנמשכה דור שלם ונקראה "הלילה הארוך."

המהלכים הלבנים, בראשיתו של מלך הלילה, הקימו אלפי מתים שישמשו להם צבא כנגד ראשוני האדם וילדי היער. הגנה משולבת של שני הגזעים הצליחה לבסוף לבלום את המהלכים הלבנים, ולדחוק אותם לארצות החורף התמידי. במטרה להגן ממתקפה נוספת של המהלכים הלבנים, ילדי היער סייעו לבראנדון הבנאי, אחד המנהיגים שסייעו להם במלחמה נגד המהלכים הלבנים, לבנות חומה ענקים של קרח, אבן וקסם בצפון ווסטרוז. בנוסף לכך, הוקם מסדר הלילה במטרה להגן על היבשת במידה והמהלכים הלבנים ישובו.

מלך הלילה והמהלכים הלבנים נשכחו לבסוף על ידי מרבית אוכלוסיית ווסטרוז, ושמם קושרו לאגדות ישנות שנחשבו ליצירות פרי מוחם של סופרים ולא יותר. למרות זאת, מרבית בתי האצולה שחיו בצפון זכרו את שמו של מלך הלילה, ורבים מהם עדיין האמינו שהמהלכים הלבנים קיימים, או היו קיימים.

התקפה מחודשת על בני האדםעריכה

חזרה ובניית צבאעריכה

במרוצת השנים לאחר הלילה הארוך והמלחמה למען השחר, מספר אנשים שחיו מעבר לחומה החלו להאמין ולהתפלל למהלכים הלבנים, והיו נוהגים להשאיר מנחות להם. אחד מאנשים אלו היה פראי ובעל חווה שנקרא קראסטר, אשר היה ידוע בכך שהיה מתחתן עם בנותיו, נהג להקריב את ילדיו הזכרים למהלכים הלבנים; מלך הלילה ככל הנראה הפך את אותם צאצאים אנושיים למלכים לבנים חדשים שישרתו אותו.

מלך הלילה והתינוק של קרייסטר

מלך הלילה צועד לעבר תינוק אנושי, רגעים לפני שהוא הופך אותו למהלך לבן.

בשנת 298 המהלכים הלבנים החלו סדרת התקפות ורציחות מעבר לחומה, דיווחים אשר התקבלו במשמר הלילה ובצפון בהם הוזכרו טבחים בפראיים המתגוררים מעבר לחומה.

בשנת 301, מלך הלילה, מלווה בסגניו, הפך את בנו האחרון של קראסטר למהלך לבן לאחר שאחד ממשרתיו הביאו לצל הר הנמצא בארצות החורף הנצחי; מלך הלילה נגע בפניו של העולל, שמיד לאחר מיכן זכה לזוג עיניים כחולות כקרח, בדיוק באותה צורה בה מלך הלילה הפך למהלך לבן.

טבח הארדהוםעריכה

התקפותיהם של מלך הלילה והמהלכים הלבנים על אזורי מחיה של הפראיים מעבר לחומה המשיכו וגברו עם הזמן, עד לשנת 302 נשאר אזור מחיה אחד שנותר עומד בפני מלך הלילה: הארדהום, עיירת דיג קטנה שנמצאה בנמל מבודד קרוב לחומה.

מלך הלילה - הארדהום

מלך הלילה צופה בג'ון סנואו, במהלך הטבח בהארדהום.

בשנת 302, מלך הלילה וארבעה מסגניו, מלווים באלפי מתים, תקפו את הארדהום; חייליו המתים של מלך הלילה טבחו בכפריים שחיו שם, ונלחמו בקבוצה קטנה של אנשי משמר הלילה שהגיעה להארדהום במטרה לפנות את העיירה מהאנשים החופשיים לפני תקיפתו של מלך הלילה. במהלך רוב הקרב מלך הלילה לא השתתף ישירות בלחימה, אלא רק צפה בקרבות מצוק שהיה נמצא מעל לעיירה; הוא הבחין בג'ון סנואו, מנהיג קבוצת משמר הלילה, קוטל את אחד מסגניו באמצעות חרב מפלדה ולריאנית.

לקראת סוף הקרב, מלך הלילה שאג וקרא למאות מתים נוספים שהחלו לטבוח בשורדים שניסו לברוח אל המים, והמשיך לצפות בהרג תוך כדי שהוא התקרב אל אזור הנמל על גבי סוסו. כאשר הניצולים המעטים של האנשים החופשיים ומשמר הלילה נטשו את העיירה המובסת באמצעות מספר סירות הצלה, מלך הלילה צעד על אחד הרציפים של הארדהום, ונעל מבטים עם ג'ון לפני שהרים את ידיו והחיה את כל קורבנות הארדהום כחלק מצבא המתים של המהלכים הלבנים.

התקפה על עורב שלוש העינייםעריכה

בראן: "הוא ראה אותי! מלך הלילה! הוא ראה אותי!"
העורב: "הוא נגע בך."
בראן: "אני לא יודע... הוא היה קרוב, אבל-"
העורב: "הוא נגע בך. הוא יודע שאתה כאן. הוא מגיע אליך."
בראן: "אבל הוא לא יכול להכנס."
העורב: "עכשיו הוא יכול... הסימן שלו עליך. אתם צריכים לעזוב. כולכם."
―בראן והעורב דנים על מפגשו של הקודם עם מלך הלילה, 303 לנ"א.

בשנת 303, מלך הלילה תקף את בראן סטארק - וארג צעיר וצאצא של בראנדון הבנאי - לאחר שזה חזה במהלכים הלבנים וצבא המתים שלהם במהלך לימודיו אצל יישות הנקראה "העורב בעל שלוש העיניים." או אז מלך הלילה פרץ לחזיונו של בראן ותפס בידו, בכך סימן אותו כדי שלא יוכל לברוח מפניו.

מלך הלילה תוקף את מעורת העורב

מלך הלילה וסגניו תוקפים את מעורת עורב שלוש העיניים.

מיד לאחר מיכן כוחותיו של מלך הלילה תקפו את מעורתו של העורב, והחלו לטבוח באחרון ילדי היער במטרה למצוא וככל הנראה להרוג את בראן. המתים הצליחו לפרוץ לתוך מעורת העורב והרגו את שארית ילדי היער ואת זאב הבלהות סאמר, לפני שמלך הלילה מצא את העורב ו, לאחר מבט קצר בקורבנו, הרג את הווארג בהנף להב.

למרות ששלח עדר מתים להרוג את בראן ואת עמיתתו מירה ריד, כוחותיו של מלך הלילה כשלו במשימה בעקבות הקרבתו של הענק הודור ומעורבתו של בנג'ן סטארק.

פלישה לווסטרוזעריכה

מספר שבועות עד חודשים אחרי ההתקפה על מעורת העורב, מלך הלילה, סגניו וצבא המתים שלהם עשו את דרכם לדרום. במהלך זמן זה, מלך הלילה הקים לחיים לפחות שלושה ענקים.

אישיות ומאפייניםעריכה

לא ידוע כיצד היה מלך הלילה בשנותיו לפני הפיכתו למהלך לבן, אך כמנהיגם, נראה כי הוא בעל שנאה וסלידה רבה כלפי בני אדם ויצורים חיים אחרים, ומוכן לשחוט אלפים עד עשרות-אלפים ללא שום חרטה במטרה להרחיב את צבא המתים שלו. לוחם ומנהיג אכזרי במיוחד, מלך הלילה לא פוסח על קורבנות חסרות ישע או יכולת להתגונן מפניו; הוא שיסע גופות ילדים שחזרו לחיים בפראית הנקראת קירסי, ושחט את העורב בעל שלוש העיניים כאשר זה היה חסר הכרה.

למרות האופי האכזרי וחסר הרגשות של גזעו, המלך לילה כן הפגין רמה מסוימת של אינטליגנציה שהבהילה לא מעט אנשים; הוא השאיר את קראסטר בחיים כל עוד שזה יביא לו ילדים זכרים כל כמה זמן; הוא מביע עניין מתפתח בג'ון סנואו לאחר שזה הרג את אחד מסגניו והצליח לשרוד את טבח הארדום, ולאחר שסנואו ברח על ספינה, מלך הלילה הקים מאות מתים חדשים על מנת להפגין את כוחותיו; בנוסף לכך, הוא הביע התעניינות בבראן סטארק, וסימן אותו כדי שיוכל לאתר את מעורת העורב.

בתור מהלך לבן, מלך הלילה מסוגל לדבר בשפה הנקראת "סקרות'ית".

כוחות ויכולותעריכה

בתור המהלך הלבן הראשון ומנהיגם, יצור שנוצר באמצעות קסם שחור ומסוכן, מלך הלילה הוא בעל מספר יכולות וכוחות על-טבעיים רבים, חלקם הוא חולק עם שאר בני גזעו, אחרים הינם גרסאות חזקות יותר של קסמי המהלכים הלבנים, ונראה כי מספר יכולות היו מיוחדות אך ורק לו.

כלי הנשק המועדף על מלך הלילה היה חנית באורך בינוני שבסופה היה להב דמוי-קרח מעוקל.

בין היכולות שנמנעו עם כוחותיו של מלך הלילה היו:

  • כוח מוגבר: בתור מהלך לבן, מלך הלילה היה בעל כוח פיזי רב יותר מאשר בני אדם או ילדי היער.
  • חסינות לאש: מלך הלילה מסוגל לעבור דרך להבות ללא שום תופעות לוואי, ונראה כי צעדים לכיוון האש בלבד מספיקים כדי לגרום ללהבות לדעוך.
  • ניפוץ נשקים: בתור מהלך לבן, מלך הלילה מסוגל לנפץ נשקים שנוצרו על ידי בני אדם, כגון מתכת, אבן או עץ, באמצעות מגע בלבד. לא ידוע האם גם מלך הלילה סובל מחולשה כלפי נשקים שנוצרו מפלדה ולריאנית או זכוכית דרקון.
  • תחיית מתים - אחת היכולות החזקות ביותר של המתים המהלכים, איתה מלך הלילה מסוגל להקים לחיים את המתים בתור משרתים וחיילים. מלך הלילה מחזיק בגרסה מתקדמת של היכולת, עימה הוא מסוגל להקים עשרות אלפי מתים באמצעות הרמת ידיו בלבד.
  • יצירת מהלכים לבנים - מלך הלילה הוא בעל יכולת ליצור מהלכים לבנים חדשים באמצעות מגע; עם נגיעה קטנה, הוא מסוגל להפוך תינוקות אנושיים למהלכים לבנים בין רגע.
  • סימון - באמצעות מגע בלבד, יכול מלך הלילה לסמן אדם מסוים, וכך תמיד יידע היכן אותו אדם נמצא. שום מחסום קסם, מעורה או מגן לא יוכלו למנוע את בואו.
  • שליטה סיסמית - מלך הלילה מסוגל ליצור בקיעים וחריצים באדמה.

מאחורי הקלעיםעריכה

בספריםעריכה

בספרים שנכתבו על ידי ג'ורג' ר.ר. מרטין לא הוזכר כי למהלכים הלבנים (הידועים בספרים בתור "האחרים") קיימת מערכת הירככית, ודמותו של מלך הלילה מעולם לא נראתה במהלך הסאגה.

הופעותעריכה

משחקי הכסעריכה

עונה 4עריכה

עונה 5עריכה

עונה 6עריכה

עונה 7עריכה

גלריהעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית